Verkoopstyling: waarom?

Verkoopstyling: waarom?

Verkoopstyling: waarom?

Hebben jullie de knoop doorgehakt en besloten om ondanks de huidige woningmarkt het huis in de verkoop te zetten? Geen paniek!

Uiteraard zijn er heel veel factoren waar de allerbeste styliste of makelaar geen invloed op kan uitoefenen, bijvoorbeeld als er nog 5 vergelijkbare woningen in de straat te koop staan, er wordt een spoorlijn in de buurt aangelegd of er wordt een nieuwe wijk gebouwd… Allerlei factoren die lastig te beïnvloeden zijn. Maar, door je woning zo optimaal & commercieel mogelijk aan te bieden kun je ook in deze tijd je woning goed verkopen!

Ga in overleg met je makelaar of de vraagprijs klopt en zorg ervoor dat je huis niet leeg is.

Neem contact op met een locale verkoopstyliste om een neutraal en aantrekkelijk ingericht huis te creëren. Doordat het jouw woning is waar je jaren lang gewoond hebt, word je blind voor veel dingen. Tja, die strijkplank staat immers altijd al in die hoek en het speelgoed van de kinderen is nou eenmaal handig in die hoek. Toch zul je zien dat de frisse en kritische buitenstaander met heel andere ogen kijkt.

Haal persoonlijke spullen zoals foto’s, hondenmanden en pyjama’s weg. Het lijkt allemaal voor de hand liggend. Maar het is ongelooflijk hoe vaak het gebeurt dat er nog natte handdoeken over de douchedeur hangen als de foto’s voor Funda gemaakt worden!

Zorg er verder voor dat elke ruimte een duidelijke functie heeft, en laat de mogelijkheden zien. Benadruk de positieve punten van de woning! Denk aan; oppervlakte, licht inval, tuin & aantal vertrekken.

Voor de verkoopstyling:

Voor verkoopstyling DroomHout

Na de verkoop styling:

Na verkoopstyling DroomHout 

Een gestijld huis/ foto’s is het middel om kijkers te genereren! Iedereen die op Funda op zoek is naar een woning, beslist door middel van de foto’s of het interessant genoeg is om een bezichtiging te plannen. Zorg dat de foto’s een verkoop plaatje zijn!

Nee, inderdaad geen verdraaid beeld van de werkelijkheid creëren door met allerlei groothoeklenzen te werken, maar de juiste verlichting, hoek van fotografie, in combinatie met styling... werkt!

Ik heb al zoveel woningen gestijld voor de verkoop. Sommige huizen hebben maar weinig styling nodig, andere huizen wat meer… Je kunt beter iets investeren in de styling & foto’s en je woning eerder verkopen tegen een betere prijs, dan dat een woning heel lang te koop staat en vervolgens duizenden euro’s in prijs moet zakken.

Hopelijk heb ik jullie geïnspireerd, ik zou zeggen ga ervoor!

Tot volgende maand, dan tips over hoe je een kantoor zakelijk, praktisch maar toch ook sfeervol kunt maken!

Met inspirerende groet,

Suzanne Oosterom

So!design

Lees ook onze blogpost: De tuintrend van 2016.


Reageer

Hou er rekening mee dat reacties even moeten worden bekeken voordat ze worden geplaatst.

Deze site wordt beschermd door hCaptcha en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van hCaptcha zijn van toepassing.


Verkoopstyling: waarom?